Facebook jako
medium
Facebook jest najbardziej rozwiniętym profilem społecznościowym, w ramach
którego użytkownicy zakładają swoje prywatne lub firmowe konta i dzielą się ze swoimi
użytkownikami lub fanami zdjęciami, wiadomościami oraz informacjami. Jest to
również jeden z najpopularniejszych komunikatorów na świecie. Obecnie liczba
zarejestrowanych użytkowników wynosi około 3 miliardy, a dziennie aktywnych
jest nawet 1,3 miliarda.
Korzyści z prowadzenia Fanpage
Prowadzenie fanpage na
Facebooku wpływa pozytywnie na wizerunek firmy. Powoduje znaczący wzrost
wiarygodności oraz rozpoznawalności marki lub produktu. Systematyczne
prowadzenie fanpage wpływa na wzrost sprzedaży. Dodatkowo prowadzenie profilu
na Facebooku powoduje, że Klient jest stale w kontakcie z firmą. Może na
bieżąco śledzić zmiany jakie zachodzą w danej branży oraz powoduje, że rodzi
się więź między nadawcą, a odbiorca treści. Korzyścią jaką przynosi prowadzenie
fanpage jest tańszy koszt reklamy. Obecnie jest to jedna z najtańszych i
najbardziej efektywnych form promocji. Wszystkie badania wskazują na to, że przynosi
dużo lepsze wyniki niż: reklama w telewizji, radiu, czy prasie. Poprzez
komunikację w serwisie społecznościowym firma nawiązuje bezpośredni dialog z
potencjalnym nabywcą towaru lub usługi.
Zagrożenia wynikające z prowadzenia Facebooka
Oczywiście Internet niesie za sobą zagrożenia. Jednym z nich jest obecnie panujący hejt – ludzie często boja się powiedzieć, to o czym myślą lub jakie zdanie mają w danym temacie. Tworząc fikcyjne konta często obrażają innych, wyrażają negatywne poglądy i osądy. Obecnie coraz częściej mamy do czynienia z nieuczciwą konkurencją, która również wykorzystuje tworzenie takich kont do: wystawiania opinii, komentowania oraz śledzenia tego co w swojej ofercie ma konkurencja.
Konkurencja, a prowadzenie Facebooka
Kolejnym zagrożeniem jest również podszycie się pod firmę. Jeżeli nie prowadzimy swojego fanpage, ktoś może to wykorzystać przeciwko nam, zakładając konto z nazwą naszej firmy lub produktu. Takie zachowanie może wpłynąć negatywnie na sprzedaż i odbiór oferowanego dobra. Zawsze warto kontrolować wszystko co dotyczy naszej firmy.
Czy prowadzenie Facebooka się opłaca?
Wiele firm na pewno zadaje sobie to pytanie. Przede wszystkim należy zacząć od tego, że rejestracja na Facebooku jest darmowa. Nie ponosimy żadnych kosztów założenia konta. Jeżeli nie chcemy prowadzić naszego fanpage firmowego z przyczyn prywatnych, warto mimo wszystko założyć konto z nazwą swojej firmy aby ktoś się pod nas nie podszył. Facebook to lider w serwisach społecznościowych na rynku, dociera do każdego miejsca na świecie i występuje w praktycznie każdej grupie wiekowej. Szansa, że trafami na potencjalnego klienta jest bardzo duża!
Współpraca z agencjami
Są sytuacje, w których firma nie ma czasu na systematyczne prowadzenie profilu na Facebooku, jednak zależy jej na tym, aby posty i informacje pojawiały się regularnie aby stale przypominać o sobie swoim klientom. W takich przypadkach pomocne są agencje marketingowe, które zajmują się prowadzeniem profili. Specjalistyczny zespół z pewnością stworzy ciekawe posty, które trafią do dużej grupy odbiorców oraz znacząco wpłyną na pojawienie się nowych osób zainteresowanych dana marką lub produktem. Dodatkową zaletą współpracy z agencją jest wyznaczanie sobie wspólnych celów – to klient decyduje o tym jak ten profil ma być prowadzony, a zespół specjalistów dopracuje jego pomysły.